НАША ШКОЛА


Походження та значення слова «школа»


Школа — скарбниця знань, добрих почуттів, нових ідей. Що значить слово «школа»? Слово «школа» з давньогрецької мови означає — дозвілля, свобода. Але під свободою в даному випадку стародавні греки мали на увазі час, вільний від повсякденної праці. У школах, які в Стародавній Греції називалися «схоле», діти освічених афінян присвячували своє дозвілля духовному, розумовому та моральному вихованню.
Таке виховання вимагало певної відмови від життєвої метушні, вимагало тиші й спокою, тож кожному, хто порушував цю тишу та не виявляв побожного ставлення до школи, загрожувало в ті часи суворе покарання.

Нова українська школа — це глибока реформа загальної середньої освіти, яку реалізує Міністерство освіти і науки. Її основна мета — зробити школу комфортною та дружньою для дітей, пристосувати процес навчання до сучасних умов життя.
Основні тези реформи:
цікаве та емоційно комфортне навчання;
практичні навички та компетенції замість абстрактних знань;
атмосфера довіри, взаємопідтримки та взаємоповаги у школі;
партнерство між учителями, дітьми та батьками, які є рівноправними учасниками освітнього процесу;
спонукальний, а не каральний характер оцінювання;
використання сучасних технологій у навчанні;
зручне, цікаве навчальне середовище;
прозоре фінансування шкіл.

Як зміниться навчання в школі?
1. Зміниться термінологія закладів загальної середньої освіти. Відтепер:
початкова школа — заклад освіти I ступеня, що забезпечує початкову освіту, 1-4 класи;
гімназія — заклад середньої освіти II ступеня, що забезпечує базову середню освіту, 5-9 класи;
ліцей — заклад середньої освіти III ступеня, що забезпечує профільну середню освіту, 10-11 класи.
Кожен з цих закладів може бути самостійною юридичною особою або структурним підрозділом іншого закладу загальної середньої освіти.
2. Змінилися умови зарахування дітей до першого класу. З 2018/2019 навчального року першочергове право на зарахування до закладу освіти мають діти, які проживають на закріпленій за цим закладом території. Детальніше — у Порядку зарахування, відрахування та переведення учнів до державних та комунальних закладів освіти для здобуття повної загальної середньої освіти.
3. Принципово зміниться процес навчання. Для НУШ характерні:
навчання у формі гри;
багато практичних завдань та дослідів;
інтегровані уроки — поєднання декількох дисциплін для кращого засвоєння матеріалу;
заняття на свіжому повітрі;
робота в команді, спільне вирішення завдань;
атмосфера взаємопідтримки.
4. Зміниться роль вчителя. Відтепер це друг, помічник у пізнанні світу, партнер у вихованні особистості.
5. Запроваджено новий, стимулюючий, підхід до оцінювання. Замість табелів — свідоцтво досягнень та портфоліо особистих досягнень. Успіхи дитини у навчанні — конфіденційна інформація, яка обговорюється лише між вчителем та батьками.
6. Змінилися вимоги до освітнього середовища. Класи для першокласників повністю переобладнані. У них з'явилися парти-трансформери, нова техніка, розвивальні ігри, куточки творчості, живої природи, відпочинку та бібліотека. Замість важких книжок — електронні підручники на планшетах.
7. Розвиток інклюзивного навчання — все більше дітей з особливими освітніми потребами навчаються у звичайних класах. Для таких дітей  запроваджено індивідуальні програми розвитку, включаючи корекційно-реабілітаційні заходи, психолого-педагогічний супровід.


Комментариев нет:

Отправить комментарий