Походження та значення слова «школа»
Школа
— скарбниця знань, добрих почуттів, нових ідей. Що значить слово «школа»? Слово
«школа» з давньогрецької мови означає — дозвілля, свобода. Але під свободою в
даному випадку стародавні греки мали на увазі час, вільний від повсякденної
праці. У школах, які в Стародавній Греції називалися «схоле», діти освічених
афінян присвячували своє дозвілля духовному, розумовому та моральному
вихованню.
Таке
виховання вимагало певної відмови від життєвої метушні, вимагало тиші й спокою,
тож кожному, хто порушував цю тишу та не виявляв побожного ставлення до школи,
загрожувало в ті часи суворе покарання.
Нова
українська школа — це глибока реформа загальної середньої освіти, яку реалізує
Міністерство освіти і науки. Її основна мета — зробити школу комфортною та
дружньою для дітей, пристосувати процес навчання до сучасних умов життя.
Основні
тези реформи:
цікаве
та емоційно комфортне навчання;
практичні
навички та компетенції замість абстрактних знань;
атмосфера
довіри, взаємопідтримки та взаємоповаги у школі;
партнерство
між учителями, дітьми та батьками, які є рівноправними учасниками освітнього
процесу;
спонукальний,
а не каральний характер оцінювання;
використання
сучасних технологій у навчанні;
зручне,
цікаве навчальне середовище;
прозоре
фінансування шкіл.
Як
зміниться навчання в школі?
1.
Зміниться термінологія закладів загальної середньої освіти. Відтепер:
початкова
школа — заклад освіти I ступеня, що забезпечує початкову освіту, 1-4 класи;
гімназія — заклад середньої освіти II ступеня, що забезпечує базову середню освіту, 5-9 класи;
ліцей — заклад середньої освіти III ступеня, що забезпечує профільну середню освіту, 10-11 класи.
гімназія — заклад середньої освіти II ступеня, що забезпечує базову середню освіту, 5-9 класи;
ліцей — заклад середньої освіти III ступеня, що забезпечує профільну середню освіту, 10-11 класи.
Кожен
з цих закладів може бути самостійною юридичною особою або структурним
підрозділом іншого закладу загальної середньої освіти.
2.
Змінилися умови зарахування дітей до першого класу. З 2018/2019 навчального
року першочергове право на зарахування до закладу освіти мають діти, які
проживають на закріпленій за цим закладом території. Детальніше — у Порядку
зарахування, відрахування та переведення учнів до державних та комунальних
закладів освіти для здобуття повної загальної середньої освіти.
3.
Принципово зміниться процес навчання. Для НУШ характерні:
навчання
у формі гри;
багато
практичних завдань та дослідів;
інтегровані
уроки — поєднання декількох дисциплін для кращого засвоєння матеріалу;
заняття
на свіжому повітрі;
робота
в команді, спільне вирішення завдань;
атмосфера
взаємопідтримки.
4.
Зміниться роль вчителя. Відтепер це друг, помічник у пізнанні світу, партнер у
вихованні особистості.
5.
Запроваджено новий, стимулюючий, підхід до оцінювання. Замість табелів — свідоцтво
досягнень та портфоліо особистих досягнень. Успіхи дитини у навчанні —
конфіденційна інформація, яка обговорюється лише між вчителем та батьками.
6.
Змінилися вимоги до освітнього середовища. Класи для першокласників повністю
переобладнані. У них з'явилися парти-трансформери, нова техніка, розвивальні
ігри, куточки творчості, живої природи, відпочинку та бібліотека. Замість
важких книжок — електронні підручники на планшетах.
7.
Розвиток інклюзивного навчання — все більше дітей з особливими освітніми потребами
навчаються у звичайних класах. Для таких дітей запроваджено індивідуальні
програми розвитку, включаючи корекційно-реабілітаційні заходи,
психолого-педагогічний супровід.
Комментариев нет:
Отправить комментарий